Høng-Crewet
Konkurrence?
Hvad med en malekonkurrence?
Man starte med en samlet figur, og har så en given tid til, at få den malet, f.eks en time.
Alle der har været med til konkurrencen har så 3-2-1 stemmer som de kan sætte på andres (ikke sin egen) figur, og den figur der får flest stemmer vinder.
Man starte med en samlet figur, og har så en given tid til, at få den malet, f.eks en time.
Alle der har været med til konkurrencen har så 3-2-1 stemmer som de kan sætte på andres (ikke sin egen) figur, og den figur der får flest stemmer vinder.
det er jo en muglighed.
Yes! God ide! Der skal dog være lidt krav om hvilken slags figur.
Fx. en normal str. model på fod så alle maler noget der kan sammenlignes og at modellen godt må være sprayet?
Fx. en normal str. model på fod så alle maler noget der kan sammenlignes og at modellen godt må være sprayet?
Ja modellen skal være sprayet, og klar til at blive malet.
Måske vi bør deles ind i unge/gamle?
Lyder som en fed idé.
Synes også at det er en god idé.
Steffens idé om at opdele i youngblood og senior "kategorier" synes jeg også godt om. Jeg foreslår 18 år som grænsen (er man 18 er man senior)
Skal det være en figur man selv har med, så man har mulighed for at lægge en strategi hjemmefra?
Køber vi en kasse med nogle spændende tropper (er der ikke 20 i et regiment?), så alle har "samme" vilkår (vi kan samle og grunde dem på forhånd)?
Tager vi en masse forskellige figurer fra vores Mordheim kasse, og lader folk vælge en figur hver på forhånd? (Så kan folk også selv vælge, hvilke farve grunder det skal være)
Jeg tænker også, at folk ikke alle skal male indenfor samme time, da vi ikke umiddelbart har ordentlige forhold til det (mangel på belysning til så mange f.eks.)
Men jeg tænker, at da alle med god sandsynlighed har en mobiltelefon med alarm, så tager man lige fat i en "dommer", siger man er klar, viser sin figur så dommeren kan se, at man ikke har snydt og afleverer sin telefon med alarmen klar.
Skal folk bruge egen maling og pensler? Skal de bruge Høng-Crewets? Må man selv vælge?
Steffens idé om at opdele i youngblood og senior "kategorier" synes jeg også godt om. Jeg foreslår 18 år som grænsen (er man 18 er man senior)
Skal det være en figur man selv har med, så man har mulighed for at lægge en strategi hjemmefra?
Køber vi en kasse med nogle spændende tropper (er der ikke 20 i et regiment?), så alle har "samme" vilkår (vi kan samle og grunde dem på forhånd)?
Tager vi en masse forskellige figurer fra vores Mordheim kasse, og lader folk vælge en figur hver på forhånd? (Så kan folk også selv vælge, hvilke farve grunder det skal være)
Jeg tænker også, at folk ikke alle skal male indenfor samme time, da vi ikke umiddelbart har ordentlige forhold til det (mangel på belysning til så mange f.eks.)
Men jeg tænker, at da alle med god sandsynlighed har en mobiltelefon med alarm, så tager man lige fat i en "dommer", siger man er klar, viser sin figur så dommeren kan se, at man ikke har snydt og afleverer sin telefon med alarmen klar.
Skal folk bruge egen maling og pensler? Skal de bruge Høng-Crewets? Må man selv vælge?
Jeg kan godt lide ideen med at det er vores figurer og at vi så beholder dem bagefter. SÅ kan alle være med på lige vilkår(ukendte figurer og ikke have malet 20 af samme slags før). Synes dog det skal være plasticmodeller, da der imo er stor forskel på at male plastic/metal...
Synes godt vores maling kan bruges til det.
Synes så os der skal være en præmie til hver kategori denne gang så.
Synes godt vores maling kan bruges til det.
Synes så os der skal være en præmie til hver kategori denne gang så.
lyder som en fed ide, det eneste der er i det, er hvilken slags plastic modeller det skal väre ? tror chaos warriors ville väre fede, da de er store fede detajler og store äbne flader. mest set fra mit synspunkt. men ellers kom med foreslag.
Evt høre hack&slash om de vil sponsorer en kasse chaos warriors
Skal vi ikke hellere samle nogle af de figurer vi har liggende i forvejen og bruge dem til konkurrencen.
Vi har hel del umalede mordheimfigurer + diverse bits liggende til at samle yderligere :-)
Vi har hel del umalede mordheimfigurer + diverse bits liggende til at samle yderligere :-)
Ja det ville være nemmere, at bruge de figs vi har, men det er nemmere, at sammenligne ens modeller.
Synes det lyder som en rigtig god idé. Vil umiddelbart mene at Mordheim modeller er det bedste. Så kan de også bruges til noget bagefter :) Vil foreslå en æske Empire Militia (som jo også er til Mordheim). Figurerne har samme størrelse, men der er rig mulighed for at udruste dem forskelligt, så man får et bredt udvalg af spilbare modeller. Det vil være et solidt bidrag til mordheim-kassen. Derudover er det de fedeste plastik figurer på markedet. Bare min mening :)
Så længe figurerne er af samme størrelse og type, så behøver de ikke være helt ens imo.
Synes Mads´ forslag er godt. Jeg er dog os rimelig sikker på at vi har sådan nogle samlet og bits liggende til yderligere flere malbare figurer. Men det er der nok nogen der skal tjekke op på før vi satser på det...
Synes Mads´ forslag er godt. Jeg er dog os rimelig sikker på at vi har sådan nogle samlet og bits liggende til yderligere flere malbare figurer. Men det er der nok nogen der skal tjekke op på før vi satser på det...
Laver vi rent faktisk denne konkurrence?
I så fald, hvem sørger så for figurer, præmie og maling?
I så fald, hvem sørger så for figurer, præmie og maling?
Jeg kan godt gå i uldtotten i morgen og se om hun har en æske Empire Militia hjemme. Hvad med præmien?
Jeg går alligevel forbi en GW butik i morgen, så jeg kan da godt købe præmien.
Og malingen er vel foreningsmalingen.
Og malingen er vel foreningsmalingen.
Var idéen ikke, at vi skal bruge de Mordheim figurer, som har liggende?
Jeg tror dog, at nogle skal købe noget spray, så vi kan grunde.
Jeg tror dog, at nogle skal købe noget spray, så vi kan grunde.
Så Jose køber en præmie og noget grunder, og så bruger vi de figs vi har.
Tjek! Bare vi har nok så. Ellers må vi speed samle nogle :)
Hey der var ikke nogen, der snakkede om noget grunder... Så det har jeg ikke købt. Men præmien er købt :)
Jens skulle gerne have købt noget grunder, så indtil videre er der styr på tingene :)