Høng-Crewet
Borderpatrol turnering
I forlængelse af succesen med kill team turneringen, skal vi så ikke afholde en border patrol turnering(igen) til GW 16?
Og er der nogen der kan finde de gamle bordepatrol regler, så vi kan se om der skal modificeres i dem?
Og er der nogen der kan finde de gamle bordepatrol regler, så vi kan se om der skal modificeres i dem?
Se denne tråd: http://hong-crewet.dk/visThread.asp?id=338
Cool.
Hvis vi kører Border patrol(BP), så synes jeg, der bør være restriktion på ingen specialcharacters og ingen lords.
Yderligere kan der måske overvejes restriktion på antal skydende modeller?
Er der nogen der kan huske om der var nogle ting der var for "power" sidst? Jeg mindes nogle skinks der vandt(?) turneringen og i hvert fald en del kampe næsten egenhændigt?
Hvis vi kører Border patrol(BP), så synes jeg, der bør være restriktion på ingen specialcharacters og ingen lords.
Yderligere kan der måske overvejes restriktion på antal skydende modeller?
Er der nogen der kan huske om der var nogle ting der var for "power" sidst? Jeg mindes nogle skinks der vandt(?) turneringen og i hvert fald en del kampe næsten egenhændigt?
Ja mine skinks vandt sidst. Men det var mest fordi de havde flying mounts.
Så vidt jeg kan se burde reglerne være fine som de er? Der står jo at man skal have en HERO som anfører. Dvs. ingen lords. Men jo, ingen lords eller special characters!
Jeg synes det lyder som en god idé med en Border Patrol turnering :) Så må man jo i gang med at tænke over en effektiv 500 pts hær!
Redigeret d. 06. Dec. 2011 kl. 15:48
Jeg synes det lyder som en god idé med en Border Patrol turnering :) Så må man jo i gang med at tænke over en effektiv 500 pts hær!
Hvorfor er der at folk der spiller armies der primært vil i nærkamp, altid vil have restriktioner på skydende modeller?
fordi det er røvsygt at se ens hær blive skudt i smadder fra de andenside af bordet.
det er jo klart sjovere for os at komme i nærkamp.
som en lidt mere seriøs side note kan jeg så sige at jeg lettere ligeglad, jo skinks er super nederen at deale med move 6" skyd 12" dvs at jeg ikke kan fange dem men på den anden side set så har min modstander lavet sin hær til det formål.
det er jo klart sjovere for os at komme i nærkamp.
som en lidt mere seriøs side note kan jeg så sige at jeg lettere ligeglad, jo skinks er super nederen at deale med move 6" skyd 12" dvs at jeg ikke kan fange dem men på den anden side set så har min modstander lavet sin hær til det formål.
Fordi restriktions på skydende modeller kun har gjort kampe federe og mere balanceret efter min opfattelse. Jeg har i hvert fald ikke oplevet det modsatte, men ret mig gerne.
Og hvis du hentyder til mine hære, så får jeg ikke super meget ud af at der er færre skydende modeller, da det sjældent er dem, der fjerner mine riddere og til dels heller ikke mine ogres. Det gør warmachines tværtimod...
Faktisk påvirker det også mine hære en del, da jeg typisk har en del bueskytter eller leadbelchers med.
Men jeg ved ikke om det er nødvendigt i borderpatrol - derfor mit spørgsmål om der er en pointe i det?
Og hvis du hentyder til mine hære, så får jeg ikke super meget ud af at der er færre skydende modeller, da det sjældent er dem, der fjerner mine riddere og til dels heller ikke mine ogres. Det gør warmachines tværtimod...
Faktisk påvirker det også mine hære en del, da jeg typisk har en del bueskytter eller leadbelchers med.
Men jeg ved ikke om det er nødvendigt i borderpatrol - derfor mit spørgsmål om der er en pointe i det?
Hvordan tror i at Orker og Tyranid har det i 40k?
Redigeret d. 10. Dec. 2011 kl. 04:56
Der er jo allerede den restriktion at man højest må have én warmachine med i sin hær. Derfor er det allerede begrænset, hvor meget man kan have med af den slags. Og stationære gunlines vil have et problem når det kommer til scenarierne, sådan som jeg husker det. Derfor er der ikke megen pointe i at tage en hær kun bestående af handgunners.
Hvordan med hærrestriktions.
Jeg ved ikke hvor mange hære der er påvirket af den slags, men fx skal Bretonnia normalt købe minimum en enhed Knights of the Realm. Skal de også det i Border patrol?
Jeg ved ikke hvor mange hære der er påvirket af den slags, men fx skal Bretonnia normalt købe minimum en enhed Knights of the Realm. Skal de også det i Border patrol?
Der er nogle specielle regler til nogle af hærene:
- Bretonnians må ikke have deres Army Battle Standard Bearer.
- Tomb Kings SKAL have en Liche Priest som hero. Denne fungerer også som hærens general.
- Tomb Kings må bruge op til 165 point på deres Liche Priest.
- Tomb Kings må gerne have mere end én stridsvogn (chariot)
- Undead må gerne have en Vampire Thrall som general.
- Bretonnians må ikke have deres Army Battle Standard Bearer.
- Tomb Kings SKAL have en Liche Priest som hero. Denne fungerer også som hærens general.
- Tomb Kings må bruge op til 165 point på deres Liche Priest.
- Tomb Kings må gerne have mere end én stridsvogn (chariot)
- Undead må gerne have en Vampire Thrall som general.
Det lyder som om nogle hellere vil undgå en turnering, da den tager for meget af weekendens tid.
Kunne vi alternativt lave en malekonkurrence igen? Det mindes jeg var en stor succes sidst.
Kunne vi alternativt lave en malekonkurrence igen? Det mindes jeg var en stor succes sidst.
Så hvad siger folk til Steffens forslag? Jeg er frisk på begge dele, men er enig i at turneringer generelt tager meget tid. Det hjælper selvfølgelig lidt på det at det er border patrol :)
Nu skriver Steffen godt nok, at "Det lyder som om nogle hellere vil undgå en turnering...", men det ser ikke ud til, at det er i denne tråd, at de har givet lyd fra sig.
Så med mindre disse individer træder frem fra skjul, så synes jeg, at vi skal afholde den Border Patrol turnering.
Jeg foreslår, at vi gør det således:
Første runde trækker vi lod om hvem, der skal spille mod hvem.
Vinderne ryger i én pulje og taber i en anden. Ved ulige antal ryger den der er for meget i vindergruppen.
I de to grupper skal alle så spille mod alle. Vinderen af hver gruppe skal så spille imod hindanden til sidst.
Antager vi, at der er 10 med i turneringen bliver det til 5 kampe pr. mand (6 for finalisterne)
Så med mindre disse individer træder frem fra skjul, så synes jeg, at vi skal afholde den Border Patrol turnering.
Jeg foreslår, at vi gør det således:
Første runde trækker vi lod om hvem, der skal spille mod hvem.
Vinderne ryger i én pulje og taber i en anden. Ved ulige antal ryger den der er for meget i vindergruppen.
I de to grupper skal alle så spille mod alle. Vinderen af hver gruppe skal så spille imod hindanden til sidst.
Antager vi, at der er 10 med i turneringen bliver det til 5 kampe pr. mand (6 for finalisterne)
Så giver jeg da lige lyd fra mig.
Så du ser måske helst, at al form for turnering bliver droppet?
Er det tiden, som folk bruger på en turnering, som du har et problem med?
Redigeret d. 19. Jan. 2012 kl. 19:33
tjah, det gør det jo. plus, at det tager næsten alle borde...
Borderne skal jo bruges til at spille på :)
Turneringer er skam fede nok, jeg er nok bare ikke den store fan af Border Patrol
Redigeret d. 19. Jan. 2012 kl. 22:43
Turneringer er skam fede nok, jeg er nok bare ikke den store fan af Border Patrol
Jeg er rimelig græsk katolsk. Jeg synes turneringer er den bdste måde at spille på, da det er der man kan bruge sin skills bedst.
Det handler ikke om at lave en hær der kan counter en specifik hær, men en hær der er så all around, at den kan klare sig imod det meste. Jeg er derfor os klart tilhænger af WFB eller 40K turneringer med "større" hære.
Når det er sagt, så har jeg ikke noget imod at spille border patrol.
Hvis vi er 8, så er det vel en 4-5 kampe per mand og en border patrol kamp tager vel ikke meget mere end 30 minutter?
Det handler ikke om at lave en hær der kan counter en specifik hær, men en hær der er så all around, at den kan klare sig imod det meste. Jeg er derfor os klart tilhænger af WFB eller 40K turneringer med "større" hære.
Når det er sagt, så har jeg ikke noget imod at spille border patrol.
Hvis vi er 8, så er det vel en 4-5 kampe per mand og en border patrol kamp tager vel ikke meget mere end 30 minutter?