Forside > Online Forum > Figurspil
Brugere Log på
Høng-Crewet

"Officiel" Høng-Crew army restrictions til WFB

Steffen Jørgensen

d. 21. Dec. 2011 kl. 11:47

Hey

Jeg synes det kunne være alletiders, hvis vi fik lavet en army restriction, som vi bruger som udgangspunkt, hvis ikke andet er aftalt, når vi spiller WFB.

Listen kunne evt. få sit eget menupunkt/something, så den er nem at finde på hjemmesiden.

Om listen kun skal indeholde restrictions for diverse valg af enheder og karakterer, eller også fx items, terræn og missioner, synes jeg vi skal aftale her, hvis ellers der er opbakning til en generel "Høn-crew army restriction liste".

Hvorfor(IMO):

1. Vi har svævet lidt mellem nogle forskellige "army restrictions" fra tid til anden, og det ku være rart med en "det er den her VI som udgangspunkt bruger"

2. Det er mit indtryk, at vi generelt har haft sjovere og mere lige kampe ved brug af diverse restrictions

3. Det gør det mere udfordrende at lave og spille sine hære

4. Det bliver sværere at lave deciderede antietellerandet hære. Altså igen mere balancerede og formentlig sjovere kampe

5. Folk bliver ikke "sure" over at møde en ubalanceret/over powered/kedelig/what ever hær for enten spiller de efter army restrictions(hvor det forhåbentlig ikke kan lade sig gøre), eller os har de aftalt ikke at spille efter army restrictions, og så er de "forberedt" på at kunne møde hvad som helst

Jeg har ikke noget umiddelbart endeligt forslag til disse army restrictions, men vil gerne komme med et forslag, hvis der er opbakning til det. Umiddelbart tænker jeg lidt i nogle kombinationer af de vi tidligere har brugt.

Hvad siger I til dette?

Og, I hvilket format fortrækker du sådan en army restriction? Vi har spillet med hærspecifikke restrictions og vi har spillet med generelle restrictions. Hvad er at foretrække?

Steffen Jørgensen

d. 20. Jan. 2012 kl. 15:40

I så fald synes jeg det er forkert at putte dværge og WoC i samme "kasse".
En model cap på 25 gør jo også, at man ikke får så meget ud af en evt. horde, da 3. rang vil være ret decimeret(og ret hurtigt helt væk).

Men jeg prøver lige at tælle op hvor mange enheder der koster hvad, så er det nemmere at udtale sig om.
Redigeret d. 20. Jan. 2012 kl. 16:18

Rasmus Bjerrum

d. 20. Jan. 2012 kl. 18:38

den største forskel på de gode dværge enheder og WoC er hvor langt dværgene kan bevæge sig og deres base størrelse.
og som denner siger så er meningen med at der er så få modeller i enhederne at der netop ikke skulle være de vilde muligheder for at lave horder.
og disse restrictions er går jeg da udfra lavet for at lave et mere streamlined konkurrence spil.

Steffen Jørgensen

d. 23. Jan. 2012 kl. 16:07

Jeg har set på det med pts interrvallerne for de grupperinger, som enheder bliver placeret i:

http://dl.dropbox.com/u/9859754/Enheder%20kontra%20pts.xls

Ud fra dette, så hælder jeg klart mest til mit "Inteval 2", men jeg vil da meget gerne have yderligere inputs fra jer :o)

Log på

Forbliv logged på: Log på
Glemt password?
Ny bruger?