Forside > Online Forum > Figurspil
Brugere Log på
Høng-Crewet

Brug af Kislev Kossars i Empire hær

Mads Andersen

d. 16. Jan. 2013 kl. 21:15

Jeg havde egentlig tænkt mig at male figurer i dag, endte med at sidde og spille computer i stedet for, men har netop siddet og lavet en ny 2000 points hærliste her til aften. Den regner jeg med skal danne basis for min empire hær et stykke ud i fremtiden. Der er jo imidlertid udbredt enighed om at 2000 point er ret småt nu om dage, så tænkte lidt over hvordan den kunne opgraderes til 2500 point på en måde der gav mening for mig.

Det var så her jeg kom til at tænke på de 33 kossars jeg har grundet og som ligger i en af mine figurkasser, og som er mega fede figurer. Har før haft brugt dem som halberdiers, men de ligner ikke særlig godt (de har buer og tohåndsøkser) og har en enkelt gang haft en horde af dem med i et "brug hvad du gerne vil bruge" slag mod Jens, hvor de for et kort ord blev slagtet af en gyrokopter og en horde af longbeards.

Jeg tror imidlertid jeg ville kunne finde en anden måde at bruge dem på, som ville være lidt mere effektiv. Siden Kislev reglerne ikke er officielle mere skal man alligevel have sin modstanders godkendelse for at bruge dem. Mit spørgsmål er todelt, og jeg vil gerne høre jeres mening før jeg begynder at male dem.
1) Ville nogen af jer have noget imod at spille mod en empire hær der inkluderede kislevitter?
2) Siden jeg alligevel er i gang med at spørge om lov; hvad ville folk sige til at jeg tog kossars som et rare choice i min hær, i stedet for at lave et egentligt "allied contingent," der ifølge reglerne fra dengang både skulle have egen general og bsb.

Hvis man skulle lave et egentligt allied contingent ville det simpelthen blive for dyrt i point.

Nå, jeg ville bare lige lodde stemningen før jeg kaster mig ud i at male dem. Jeg ved godt at man jo helst altid skal spørge om lov, men ville være glad hvis folk ikke rigtigt havde et problem med det.

Rasmus Bjerrum

d. 17. Jan. 2013 kl. 11:30

det lyder ok kan ikke se nogen grund til at du ikke skulle kunne bruge dem :)

Steffen Jørgensen

d. 17. Jan. 2013 kl. 13:07

Go go!

Hvis du skal have flere Kislev figurer, så vil jeg lige gøre opmærksom på at Uldtotten har bunkevis af dem(Lancers, horse archers og korsars) og hendes priser at fjollet billige på de her gamle figurer, da hun ikke opdaterer dem

Mads Andersen

d. 18. Jan. 2013 kl. 21:57

Jeg har købt dem i Uldtotten for et godt stykke tid siden, så er opmærksom på, at den butik er en guldgrube af gamle skatte :)

Det lyder godt alle sammen! Så ved jeg hvad jeg skal male det næste stykke tid!

Log på

Forbliv logged på: Log på
Glemt password?
Ny bruger?