Forside > Online Forum > Figurspil
Brugere Log på
Høng-Crewet

Hvem har lyst til at spille en rigtig stor wfb kamp?

Steffen Jørgensen

d. 16. Jan. 2014 kl. 14:32

Hey

Jeg skal bruge tre medspillere, der har lyst til at prøve at spille en stor wfb kamp.(jeg tænker umiddelbart 10.000 pts - dvs to hold med to spillere med hver 5.000 pts. på hver side)

Påtænker at kampen kunne planlægges frem mod en gamers weekend, fx den gamers weekend, der vil komme i løbet af foråret.

Jeg har set lidt på nogle mulige regler, men snakken om dette kan vi tage via mail, da dette forum ikke er særlig egnet til lange detaljerede indlæg.

Så; nogen friske?
Redigeret d. 16. Jan. 2014 kl. 14:32

Steffen Jørgensen

d. 25. Jul. 2014 kl. 07:45

Ja, jeg tænkte godt der skulle være nogle retningslinjer af en art for at lave sin egen spec. character.

Citat: Rasmus

dog er jeg ikke sikke på o 4' er nok til at stille 5kpts. op på for alle hære.


Jeg forstår ikke lige hvad du mener? Er det deployment zonen du mener?

Hver spiller har 24" x 2' og så ryger det der ikke er plads til i reserver. Jeg har set billeder af deployment af større hære(10.000 pts) på samme plads. Enhederne står meget tæt, men det kan godt lade sig gøre.
Mange vil nok også have nogle ret dyre enhedsvalg med i sådanne kampe, som der jo alt andet lige nok vil være lidt færre af i alt end de billigere(og mere pladskrævende enheder).
Men! Det er nok meget afhængigt fra hær til hær. Forestiller mig at O&G og LM nemt kan komme til at fylde MEGET, hvor OK, Empire og brets nok fylder mindre(da de har flere dyre modeller med store baser).

Måske det kan afhjælpes, hvis man kan få lov til selv at udpege op til 20% af sin hær der frivilligt kan komme ind som reserver?

Steffen Jørgensen

d. 25. Jul. 2014 kl. 10:50

Ide til retningslinjer for at lave egne special characters:
• Fluff og egenskaber skal hænge sammen, så det giver mening
• Brug sund fornuft – Ingen gider slås mod en uovervindelig og spildræbende character
• Lad din character have nogle tydelige ulemper i form af stats eller regler
• Der må bruges 750 pts. inkl. alt udstyr, regler og mount
• For at regne prisen på items ud, så tag udgangspunkt i hvad items koster i regelbogen og egen armybook
o Dvs. ingen 4++ saves til 30 pts. og ingen +3S våben til 20 pts. Pånær hvis der er tilkoblet en negativ effekt der godtgør for den lavere pris
• Tag udgangspunkt i prisen for en standard lord/hero i egen armybook
• Tilkøb af stats koster følgende
o Wound, Leadership og Toughness – 50 pts. – Kan højst købes en gang pr. stat
o Andre stats – 25 pts. – Kan højst købes to gange pr. stat
• Man kan maksimum have 10 i en stat
Redigeret d. 25. Jul. 2014 kl. 11:09

Rasmus Bjerrum

d. 25. Jul. 2014 kl. 12:16

jeg havde ikke lige spottet at man havde 24" i dybden, det burde ikke være det vilde problem med den dybde. og dine karakter regler ser ok ud :)

Log på

Forbliv logged på: Log på
Glemt password?
Ny bruger?