Høng-Crewet
Invitation til Barda Festival
Jeg har modtaget en invitation til Barda Festivallen i Sorø. Jeg synes, vi skal stille op med et eller andet, men jeg vil gerne høre jeres tanker og idéer.
Invitationen:
-start---------------------------------------------------
Jeg vil som medansvarlig for Barda rollespilsfestivalen i Sorø hermed invitere jer, som klub eller rollespilshold til festivalen som aktiv aktør.
Kort fortalt så er det 2. gang vi holder denne festival, som sidste år blev besøgt af ca. 7000 gæster. Det er et samarbejde imellem DR Børn og unge og Sorø Turist og erhvervs kontor, som er skaberne af denne rollespils festival.
Søndag d. 2. september går det løs igen i Sorø.
Pladsen er bygget op som en middelalder markedsplads, med boder, spisesteder, værksteder og gøgler og andet underholdning.
Rundt om på pladsen er der rollespillere som gå rundt og spreder stemning, der er kampopvisning m.m.
Vi vil gerne have jer klubber, som er aktive med rollespil, til at byde ind med aktiviteter, i for m af workshops. F.eks. skal der være et telt hvor der kan laves rollespilsvåben. I kan måske lave skjolde eller smykker. Bordrollespil (små korte introspil). Alt hvad i laver som kan passe ind i den her verden er velkomment.
Vi vil gerne have en hurtig tilbage melding fra jer, så vi kan begynde at koordinere med hinanden om hvem der laver hvad. Hvis der er fem klubber der vil lave våben, så finder vi lige ud af hvordan i kan være med alle sammen.
Der kan også være at i kan noget andet håndværk eller har en gøgler gruppe.
Ellers er der også mulighed for at i som klub kommer med unge mennesker som kan være med til at skabe stemning og være aktive rollespillere på pladsen, de vil så få en baggrund tilsendt herfra så de ved lidt om plottet.
De ting i sælger må i tage penge for, så jeres klub ikke skal have udgifter forbundet med det.
Sidste år havde vi f.eks. en klub på pladsen som lavede våben, smykker og mønter, samt solgte mad og de havde 10 medarbejdere på samt frivillige forældre og det gav klubben et overskud, som blev brugt på ting til deres rollespilsværksted.
Jeg håber at i vil svare hurtigt tilbage så jeg før ferie perioden starter ved hvem der er på.
De klubber som er med på det her, vil jeg holde en tæt kontakt med frem til d. 2. september
Med venlig hilsen
Thomas Priiskorn
Med ansvarlig for markedspladsen
på Barda rollespilsfestivalen
-slut-----------------------------------------------------
Jeg er umiddelbart lidt blank for hvad vi kunne stå for, men jeg har heller ikke tænkt så diabolsk meget over det endnu.
Invitationen:
-start---------------------------------------------------
Jeg vil som medansvarlig for Barda rollespilsfestivalen i Sorø hermed invitere jer, som klub eller rollespilshold til festivalen som aktiv aktør.
Kort fortalt så er det 2. gang vi holder denne festival, som sidste år blev besøgt af ca. 7000 gæster. Det er et samarbejde imellem DR Børn og unge og Sorø Turist og erhvervs kontor, som er skaberne af denne rollespils festival.
Søndag d. 2. september går det løs igen i Sorø.
Pladsen er bygget op som en middelalder markedsplads, med boder, spisesteder, værksteder og gøgler og andet underholdning.
Rundt om på pladsen er der rollespillere som gå rundt og spreder stemning, der er kampopvisning m.m.
Vi vil gerne have jer klubber, som er aktive med rollespil, til at byde ind med aktiviteter, i for m af workshops. F.eks. skal der være et telt hvor der kan laves rollespilsvåben. I kan måske lave skjolde eller smykker. Bordrollespil (små korte introspil). Alt hvad i laver som kan passe ind i den her verden er velkomment.
Vi vil gerne have en hurtig tilbage melding fra jer, så vi kan begynde at koordinere med hinanden om hvem der laver hvad. Hvis der er fem klubber der vil lave våben, så finder vi lige ud af hvordan i kan være med alle sammen.
Der kan også være at i kan noget andet håndværk eller har en gøgler gruppe.
Ellers er der også mulighed for at i som klub kommer med unge mennesker som kan være med til at skabe stemning og være aktive rollespillere på pladsen, de vil så få en baggrund tilsendt herfra så de ved lidt om plottet.
De ting i sælger må i tage penge for, så jeres klub ikke skal have udgifter forbundet med det.
Sidste år havde vi f.eks. en klub på pladsen som lavede våben, smykker og mønter, samt solgte mad og de havde 10 medarbejdere på samt frivillige forældre og det gav klubben et overskud, som blev brugt på ting til deres rollespilsværksted.
Jeg håber at i vil svare hurtigt tilbage så jeg før ferie perioden starter ved hvem der er på.
De klubber som er med på det her, vil jeg holde en tæt kontakt med frem til d. 2. september
Med venlig hilsen
Thomas Priiskorn
Med ansvarlig for markedspladsen
på Barda rollespilsfestivalen
-slut-----------------------------------------------------
Jeg er umiddelbart lidt blank for hvad vi kunne stå for, men jeg har heller ikke tænkt så diabolsk meget over det endnu.
Synes helt klart vi skal tage med, men ved heller ikke helt hvad det skulle være med...
Et forslag kunne dog være noget lidt mindre klassisk "børne-fantasy-live"-halløj, hvor ungerne istedet for at blive udstyret med våben og skal slås skal beskæftige sig med mere dagligdags ting, eller bare noget andet?
Lidt som da i lod en del af børnene fra Basen være bønder, som de vist også synes var skægt(?)...
Konkret kunne vi lave workshop med alternativt liveudstyr, så som gryder(som gaffa/latex-våben), krus(som gaffa/latex-våben), punge, bælter, hatte eller hvad der ellers vil være nemt og nogenlunde billigt at lave. Til slut kunne de unger der besøger os få deres eget live-rollespilsdiplom, hvis vi kunne bikse noget fedt og troværdigt sammen på computeren.
Som aktiviter om vores hold ud over workshops kunne vi jo have fest/markedslege(hold mod hold). Tovtrækning, bueskydning, støvlekast, stabling af halmballer, løsning af gåder og hvad der ellers kan laves til pøblen.
Vi kan jo selv rende rundt at skabe ingame stemning samtidig med at vi repræsenterer vores forening og aktiviteterne.
Ulempen ved noget så "ambitiøst" som det jeg skriver er bare at vi nok skal være 10-15 der tager med...
Men, bare en ide...
Et forslag kunne dog være noget lidt mindre klassisk "børne-fantasy-live"-halløj, hvor ungerne istedet for at blive udstyret med våben og skal slås skal beskæftige sig med mere dagligdags ting, eller bare noget andet?
Lidt som da i lod en del af børnene fra Basen være bønder, som de vist også synes var skægt(?)...
Konkret kunne vi lave workshop med alternativt liveudstyr, så som gryder(som gaffa/latex-våben), krus(som gaffa/latex-våben), punge, bælter, hatte eller hvad der ellers vil være nemt og nogenlunde billigt at lave. Til slut kunne de unger der besøger os få deres eget live-rollespilsdiplom, hvis vi kunne bikse noget fedt og troværdigt sammen på computeren.
Som aktiviter om vores hold ud over workshops kunne vi jo have fest/markedslege(hold mod hold). Tovtrækning, bueskydning, støvlekast, stabling af halmballer, løsning af gåder og hvad der ellers kan laves til pøblen.
Vi kan jo selv rende rundt at skabe ingame stemning samtidig med at vi repræsenterer vores forening og aktiviteterne.
Ulempen ved noget så "ambitiøst" som det jeg skriver er bare at vi nok skal være 10-15 der tager med...
Men, bare en ide...
"Som aktiviter om vores hold ud over workshops kunne vi jo have fest/markedslege(hold mod hold). Tovtrækning, bueskydning, støvlekast, stabling af halmballer, løsning af gåder og hvad der ellers kan laves til pøblen."
Se dette lyder faktisk sjovt. Jeg er frisk. Dette behøver vi da ikke være 10-15 stykker for, at lave. 2-3 per aktivitet burde kunne klare det.
Se dette lyder faktisk sjovt. Jeg er frisk. Dette behøver vi da ikke være 10-15 stykker for, at lave. 2-3 per aktivitet burde kunne klare det.
Jeg har skrevet tilbage til dem, og sagt at vi gerne vil komme og lave noget workshop, med samme eksempler som Steffen, dog med en kommentar om at vi ikke har bestemt os for hvilke helt specifikt vi vil lave. Jeg har også nævnt fest/markedslegene, og at hvis vi er nok, vil vi rende rundt og lave noget stemning.
Noget nyt???
Ikke andet end at der er blevet udvalgt en person, Signe Siff Petersen, som vil stå for workshop-delen.
Hun vil kontakte os på et tidspunkt og sammen med os finde ud af, hvordan vi skal være aktive.
Så indtil videre venter vi
Hun vil kontakte os på et tidspunkt og sammen med os finde ud af, hvordan vi skal være aktive.
Så indtil videre venter vi
Får vi penge for at møde op?
R-R er blevet tilbud 2500kr per 15 mænd de stiller.
R-R er blevet tilbud 2500kr per 15 mænd de stiller.
Så har jeg fået snakket lidt med Signe.
Hun vil være rigtig glad, hvis vi kan stille med mindst 3 mand til noget workshop (læder og våben), og mindst 2 mand til at hjælpe med deres rollespil.
Det bliver sådan, at der vil være et, med hendes ord, enormt stort workshop telt, hvori alle workshops vil være, og i området udenom vil der så kunne arrangeres små rollespilsscenarier (som jeg forestiller mig er lidt ligesom vores lørdagsscenarier, blot endnu kortere (endnu mindre børn = endnu mindre tålmodighed). Tænk også på at mange af dem som kommer derud nok bare gerne vil tæve (ligesom alle os andre da vi var noobs).
Vi skal selv betale for transport og materialer, men de ting vi laver i vores workshops, er det så meningen, vi skal sælge af, og derved tjene penge ind på den måde. Signe fortalte mig, at sidste år tog de 50kr. for et gaffa-sværd.
Jeg tror vi må stille med alle de slags workshops, som vi nu skulle have lyst til. Hun lød rimelig glad for, at vi blot kunne komme 5 mennesker.
Jeg aftalte med hende, at vi lige ville finde ud af hvor mange vi kan stille op, og hvad vi har lyst til at lave helt specifikt, og så ringer jeg tilbage til hende.
Jeg forestiller mig, at
- vi holder fast i nogle af de lege Steffen foreslog, som så vil blive afholdt imellem de små scenarier.
- vi laver en læder og våben-workshop
- vi hjælper dem med at lave nogle gode scenarier for de små
Hvis vi kan skaffe flere folk end fem, så fordeler vi dem blot, som de selv ønsker imellem enten af være i workshops eller at være ude og rollespille (som man nu gør med sådanne børn).
De forskellige workshops starter søndag (d. 2. september) morgen kl. 10 og varer til kl. 12. Mellem kl. 12 og 13 giver de mad (så det skal vi ikke tænke på) og derefter kører vi på igen til kl. 18 (de plejer at stoppe kl. 17 og pakke ned). Grundet den "tidlige" start søndag, så vil de gerne have at alt er sat op og er klar lørdag (Signe overnatter på stedet og passer på tingene).
Først skal vi dog lige finde ud af, hvem som er friske. Derfor bedes du finde om af om du vil hjælpe, og i så fald hurtigst muligt(!) skrive her at du har, samt hvad du har lyst til at foretage dig. (Jeg antager selvfølgelig at alle fra Crewet har lyst, men folk har før skuffet)
Hun vil være rigtig glad, hvis vi kan stille med mindst 3 mand til noget workshop (læder og våben), og mindst 2 mand til at hjælpe med deres rollespil.
Det bliver sådan, at der vil være et, med hendes ord, enormt stort workshop telt, hvori alle workshops vil være, og i området udenom vil der så kunne arrangeres små rollespilsscenarier (som jeg forestiller mig er lidt ligesom vores lørdagsscenarier, blot endnu kortere (endnu mindre børn = endnu mindre tålmodighed). Tænk også på at mange af dem som kommer derud nok bare gerne vil tæve (ligesom alle os andre da vi var noobs).
Vi skal selv betale for transport og materialer, men de ting vi laver i vores workshops, er det så meningen, vi skal sælge af, og derved tjene penge ind på den måde. Signe fortalte mig, at sidste år tog de 50kr. for et gaffa-sværd.
Jeg tror vi må stille med alle de slags workshops, som vi nu skulle have lyst til. Hun lød rimelig glad for, at vi blot kunne komme 5 mennesker.
Jeg aftalte med hende, at vi lige ville finde ud af hvor mange vi kan stille op, og hvad vi har lyst til at lave helt specifikt, og så ringer jeg tilbage til hende.
Jeg forestiller mig, at
- vi holder fast i nogle af de lege Steffen foreslog, som så vil blive afholdt imellem de små scenarier.
- vi laver en læder og våben-workshop
- vi hjælper dem med at lave nogle gode scenarier for de små
Hvis vi kan skaffe flere folk end fem, så fordeler vi dem blot, som de selv ønsker imellem enten af være i workshops eller at være ude og rollespille (som man nu gør med sådanne børn).
De forskellige workshops starter søndag (d. 2. september) morgen kl. 10 og varer til kl. 12. Mellem kl. 12 og 13 giver de mad (så det skal vi ikke tænke på) og derefter kører vi på igen til kl. 18 (de plejer at stoppe kl. 17 og pakke ned). Grundet den "tidlige" start søndag, så vil de gerne have at alt er sat op og er klar lørdag (Signe overnatter på stedet og passer på tingene).
Først skal vi dog lige finde ud af, hvem som er friske. Derfor bedes du finde om af om du vil hjælpe, og i så fald hurtigst muligt(!) skrive her at du har, samt hvad du har lyst til at foretage dig. (Jeg antager selvfølgelig at alle fra Crewet har lyst, men folk har før skuffet)
Jeg vil gerne med :) og det er vist stort set ligemeget hvad, jeg bliver sat til.
Jeg er nok også frisk :)
Det at vi selv skal stå for indkøb af materialer kan blive et problem da vi ikke har så mange penge tilbage.
Det at vi selv skal stå for indkøb af materialer kan blive et problem da vi ikke har så mange penge tilbage.
Rettet d.2007-8-9 2:19:43 af drdenner
Jeg vil rigtig gerne, men kan desværre ikke. Det lyder ellers som et rigtig godt arrangement.
Jeg kan nok også tage med..
Men ummidelbar lyder de idéer Steffen havde meget friske
Såå.. jeg er klar
Men ummidelbar lyder de idéer Steffen havde meget friske
Såå.. jeg er klar
jeg ville sige det samme som min elskede ( hadede ) broder...
så er altid frisk.. :3
så er altid frisk.. :3
Jeg tror ikke jeg kan, så i skal ikke regne med mig.
kan heller ikke beklager lyder ellers godt nok men er bedre til at sælge warhammer...
Hey jeg tager gerne med (hvis der ikke er for mange lektier på det tidspunkt) jeg dur ikke rigtig til hverken gaffa eller læder, men kan sagtens tille op til nogle lege eller scenarier^^
-lige kommet hjem fra Norge håber i havde et fedt sommer scenarie =)
-lige kommet hjem fra Norge håber i havde et fedt sommer scenarie =)
Er der virkelig ikke flere, som er friske?
Indtil videre er vi:
- Josefine
- Denner
- Peter
- Mikkel
- Daniel
og undertegnede selvfølgelig...
Håber der er flere. I må meget gerne melde hurtigt ud, da det jo er snart, og arrangørerne vil gerne have det hele på plads.
Indtil videre er vi:
- Josefine
- Denner
- Peter
- Mikkel
- Daniel
og undertegnede selvfølgelig...
Håber der er flere. I må meget gerne melde hurtigt ud, da det jo er snart, og arrangørerne vil gerne have det hele på plads.
Mig self!
Er os lidt ligeglad med hvad jeg bliver sat til. Har prøvet begge dele efterhånden
Er os lidt ligeglad med hvad jeg bliver sat til. Har prøvet begge dele efterhånden