Forside > Online Forum > Scenarier
Brugere Log på
Høng-Crewet

Et godt Scenarier

Mikkel R. Andersen

d. 06. Nov. 2007 kl. 15:13

hvad sýntes du et godt Scenarier skal være?

et med mange væsner(vis ja vilke)
et med god hanling(vis ja hvad skal det så handle om)
et med konstant krig/kamp
et med lidt krig/kamp
et med næsten ingen krig/kamp

du må meget gerne begrunde dit svar

Mikkel R. Andersen

d. 18. Nov. 2007 kl. 18:52

tak for det gode råd

Josefine Lund Ludvigsen

d. 19. Nov. 2007 kl. 18:04

Men derfor kan det jo godt være, Mikkel gerne vil høre, hvad vi andre synes. Det er jo nok os, der skal laves scenarie til.

Personligt synes jeg ikke, scenariet skal lægge op til så meget kamp (hvis spillerne så gør det alligevel, må der jo være en grund til det). Jeg synes ikke det er så fedt, at folk hele tiden skal komme igen med en ny rolle, og det er heller ikke fedt for rollerne uden våben og os, der ikke er så gode til at slås.

I et godt scenarie er der ingen überseje roller, der bare er sendt ud for at slå på de andre. Magtforholdene skal helst være nogenlunde lige mellem god og ond (hvis det er det, det handler om), eller have mulighed for at blive det i løbet af spillet.

I et godt scenarie har de fleste roller et mål, så de har noget at lave, og nogle relationer, så de har nogle at snakke med. En god rolle er også uddybet lidt mere end fx: Du er soldat. Man kunne spørge sig selv: Er han "god eller ond"? Er han loyal? Ung eller gammel? osv.

I et godt scenarie må der gerne være noget overrakende, noget spillerne måske ikke havde overvejet. Scenariene om kongen, bønderne og orken i skoven er ikke så overraskende mere.

Men hvilken slags scenarie man er til, er jo en smagssag. Det her er bare min mening.

Jeg kan ikke komme på mere lige nu... Men det kan jo være jeg tilføjer noget en anden gang.

Mikkel R. Andersen

d. 22. Nov. 2007 kl. 15:25

kom ænelig med mere

Log på

Forbliv logged på: Log på
Glemt password?
Ny bruger?