Høng-Crewet
Regler til 40k turneringen
Hey alle.
Jeg har lige et par spørgsmål omkring regler/retningslinjer til 40k-turneringen hvis den bliver gennemført;
- Er independent characters tilladte?
- Er der nogle retningslinjer med tilladte lister - tænker lidt alá army composition rules til Fantasy, om der er noget man skal følge?
- Bliver draws afgjort på victory points eller kill points hvis kampen SKAL have en vinder?
Er godt klar over at der nok ikke er taget stilling til en del af tingene, så er ikke sikker på om jeg overhovedet kan få et svar endnu, men ville være rart at vide, hvis man gerne vil brygge på en liste hjemmefra (så man ikke nødvendigvis behøver slæbe alle samtlige af sine figurer med til Høng:))
Jeg har lige et par spørgsmål omkring regler/retningslinjer til 40k-turneringen hvis den bliver gennemført;
- Er independent characters tilladte?
- Er der nogle retningslinjer med tilladte lister - tænker lidt alá army composition rules til Fantasy, om der er noget man skal følge?
- Bliver draws afgjort på victory points eller kill points hvis kampen SKAL have en vinder?
Er godt klar over at der nok ikke er taget stilling til en del af tingene, så er ikke sikker på om jeg overhovedet kan få et svar endnu, men ville være rart at vide, hvis man gerne vil brygge på en liste hjemmefra (så man ikke nødvendigvis behøver slæbe alle samtlige af sine figurer med til Høng:))
Reglerne er endnu ikke fastlagte, men det ville da være oplagt at få gjort.
Har ud selv forslag til gode svar på dine egne spørgsmål HC?
Vi skal også have fundet ud af antal point (vi plejer at sige 1750pts), type missioner (fx. random fra regelbogen) og turneringstype.
Har ud selv forslag til gode svar på dine egne spørgsmål HC?
Vi skal også have fundet ud af antal point (vi plejer at sige 1750pts), type missioner (fx. random fra regelbogen) og turneringstype.
Citat: - Er independent characters tilladte?
Tror aldrig jeg har set det spørgsmål før... skulle der være en grund til de ikke var? Næsten alle HQ´er er "independent characters".
Har google mig efter nogle 40k tourny regler, og ingen ser ud til, at bruge et comp. score system.
Så tror reglerne vil være noget i denne stil:
1) Alle codex er tilladte, så længe man bruger den nyeste version, og har tjekket FAQ´en herom.
2) Vi spiller med Suddendeath, så man ikke er låst fast i tourneringen, hvis man allerede har tabt en kamp.
3) Vi finder 3 forskelllige missioner, som der så bliver spillet.
4) Hvis en kamp bliver uafgjort, så skal der findes en vinder. Hvad siger folk til denne metode:
Den der har for flest points figs tilbage på bordet vinder. Men hvis der er under 200 points forskel, så vinder ham der bruger flest "rigtige" figs.
Hovsa, mente Special Characters, hehe.. Men hvis alle Codex af nyeste dato er tilladte er det jo også automatisk i orden med special characters.
Har læst noget om et "IASL"-system men aaaner ikke hvordan det fungerer, desværre.
Somme tider når jeg selv har spillet, har vi fjernet capture & control fra regelbogen så det altid enten er seize ground eller annihilation. Grunden til det, er at i capture & control har man et enkelt objective i hver depl. zone, og det ender ofte med et draw, hvor man så er nødt til at regne point ud - og så kunne man lige så godt have spillet annihilation til at starte med.
Men det er nu helt op til jer :)
Personligt spiller vi også som regel med victory-points, frem for killpoints. Det er en smule anderledes end den måde du beskriver i punkt 4, men tæt på at være det samme.
Redigeret d. 01. Feb. 2010 kl. 19:37
Har læst noget om et "IASL"-system men aaaner ikke hvordan det fungerer, desværre.
Somme tider når jeg selv har spillet, har vi fjernet capture & control fra regelbogen så det altid enten er seize ground eller annihilation. Grunden til det, er at i capture & control har man et enkelt objective i hver depl. zone, og det ender ofte med et draw, hvor man så er nødt til at regne point ud - og så kunne man lige så godt have spillet annihilation til at starte med.
Men det er nu helt op til jer :)
Personligt spiller vi også som regel med victory-points, frem for killpoints. Det er en smule anderledes end den måde du beskriver i punkt 4, men tæt på at være det samme.
vi kunne bruge 2000 point til turneringen.
tror at 1750 pts er en helt fin pts mængde da 2000pts i mine øjne giver for store hære prøv at forestille dig 2000pts horde hær.
Ja 1750 plejer at passe fint.
så må jeg jo lave en grum hær ud af det. måske vil jeg bruge ´nids
hmm jeg tænker må jeg som templar bruge landraider redeemer´s?
Står den i dit codex?
go away ;)
Kan dette bruges?
Basic
Man laver en hær fra et codex, hvor det nyeste skal bruges, og man har lige tjekket FAQen:
http://www.games-workshop.com/gws/content/article.jsp?categoryId=1000018&pIndex=1&aId=3400019&start=2
Der spilles med maks 1750 points. Så du må godt lave en hær på 1000 points, bare husk, at modstanderen stadig må lave en hær på 1750.
Alle hære skal tjekkes igennem af en anden spiller, så vi er sikre på, at det ikke sker regnefejl.
Alle terninger der ikke ligger helt fladt slåes om. På den måde undgår vi, at skal til, at vurdere hvornår man skal slå en terning om.
Missioner
Vi spiller sudden-death, så har man tabt en kamp er man ude. Ellers tager turngeringen for lang tid.
1. Kamp man spiller er Seize Controll + Pitched Battle
2. Kamp man spiller er Capture and Control + Soearhead
3. Kamp man spiller er Annihilation + Dawn of War
Kampe herefter slåes der om, som på side 90 i reglbogen.
Ved en "draw" vinder den spiller der bruge flest rigtige figure i sin hær. Dog skal man min. have 1000 af sine points som rigtige figure for, at denne regl træder ind. Hvis dette ikke er tilfælde vinder den person som har flest points tilbage på bordet.
Redigeret d. 17. Feb. 2010 kl. 17:44
Basic
Man laver en hær fra et codex, hvor det nyeste skal bruges, og man har lige tjekket FAQen:
http://www.games-workshop.com/gws/content/article.jsp?categoryId=1000018&pIndex=1&aId=3400019&start=2
Der spilles med maks 1750 points. Så du må godt lave en hær på 1000 points, bare husk, at modstanderen stadig må lave en hær på 1750.
Alle hære skal tjekkes igennem af en anden spiller, så vi er sikre på, at det ikke sker regnefejl.
Alle terninger der ikke ligger helt fladt slåes om. På den måde undgår vi, at skal til, at vurdere hvornår man skal slå en terning om.
Missioner
Vi spiller sudden-death, så har man tabt en kamp er man ude. Ellers tager turngeringen for lang tid.
1. Kamp man spiller er Seize Controll + Pitched Battle
2. Kamp man spiller er Capture and Control + Soearhead
3. Kamp man spiller er Annihilation + Dawn of War
Kampe herefter slåes der om, som på side 90 i reglbogen.
Ved en "draw" vinder den spiller der bruge flest rigtige figure i sin hær. Dog skal man min. have 1000 af sine points som rigtige figure for, at denne regl træder ind. Hvis dette ikke er tilfælde vinder den person som har flest points tilbage på bordet.
Citat: Denner
2. Kamp man spiller er Capture and Control + Soearhead
Som HC skriver tidligere så synes jeg vi skal droppe Capture & Control missioner.
Citat: Denner
Ved en "draw" vinder den spiller der bruge flest rigtige figure i sin hær. Dog skal man min. have 1000 af sine points som rigtige figure for, at denne regl træder ind. Hvis dette ikke er tilfælde vinder den person som har flest points tilbage på bordet.
Det tror jeg bliver en svær og for tilfældig regel at overholde.
Synes hellere at vi ved en draw skal bruge kill-/vitorypoints.
Jeg ville også foretrække kill-/victorypoint. Hælder nok mest selv til victorypoints, men kan godt overleve med det andet :)
Ville også synes det ville være mærkeligt at skulle vurdere hvem der havde flest rigtige figurer. Godt nok er alle mine egne de "rigtige", men alligevel, synes heller ikke specielt om det.
Hvis man ville udelade capture & control, kunne det se sådan her ud;
1. kamp: Seize Ground + random deployment
2. kamp: Annihilation + random deployment
3. kamp: som 1. kamp og så fremdeles.
Et andet alternativ kunne også være at spille alle kampe pånær finalen som Seize Ground og første runde eksempelvis pitched, 2. runde dawn of war, og 3. runde spearhead.
Finalen ville så være annihilation i pitched battle, eller evt. random deployment i stedet. Giver det mening?
Ville også synes det ville være mærkeligt at skulle vurdere hvem der havde flest rigtige figurer. Godt nok er alle mine egne de "rigtige", men alligevel, synes heller ikke specielt om det.
Hvis man ville udelade capture & control, kunne det se sådan her ud;
1. kamp: Seize Ground + random deployment
2. kamp: Annihilation + random deployment
3. kamp: som 1. kamp og så fremdeles.
Et andet alternativ kunne også være at spille alle kampe pånær finalen som Seize Ground og første runde eksempelvis pitched, 2. runde dawn of war, og 3. runde spearhead.
Finalen ville så være annihilation i pitched battle, eller evt. random deployment i stedet. Giver det mening?
Jeg synes HC´s forslag giver god mening :-)